Gondolnád, hogy napjainkban a 12-25 év közötti fiatalok 70%-ának a Youtuber az "álommunka"? Pedig igen. Olyan dolgok változnak a világban folyamatosan, amelyeket már annyira megszoktunk, hogy nehéz elhinni hogy valami leválthatja őket. Ilyen, a médiafogyasztási szokásunk is. Egyre több időt töltünk az interneten és egyre kevesebbet a Tv előtt (a Z generáció már nem is Tv-zik).
Ez nagy részben köszönhető az influencerek vagyis véleményvezérek elterjedésének, akik saját maguk gyártanak tartalmakat és ezeket a közösségi oldalakon osztják meg a követőikkel.
Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy mégis miért van ez, miért jobb ez a fajta tartalom, mint a régi megszokott Tv? Nagyon sok előnye van, de talán a legnagyobb a nyitott kommunikáció (kommentelhetsz, lájkolhatsz, véleményezheted az adott tartalmat…). Emellett persze ottvan az, hogy influencerekkel könnyű azonosulni és sokkal inkább érzi az ember közelinek őket, mint mondjuk egy Tv-s személyiséget.
Ma már a világ minden területén minden témának megvannak az influencerei. Vannak, akik egész nagyra vannak, akik nagyon nagyra nőttek az elmúlt néhány évben. Talán lesz a listán olyan, akiről már hallottál korábban.
Cameron Dallas
A Vine nevű közösségi oldalról indulva körülbelül 50-60 tartalomgyáros tudott naggyá válni. Cameron Dallas egy és talán az egyik legismertebb közülük. A 23 éves internetes sztár leginkább a fiatalok körében ismert 21 milliós Instagram közösségével a platform egyik legnagyobb influencere lett. 2016-ban saját Netflix sorozatot kapott „Chasing Camaron” címmel.
Lilly Singh
A világ egyik legismertebb vloggere és internetes személyisége. Igazán motiváló és szórakoztató jelenség. A 2017-es Forbes „legtöbbet kereső Youtuberek” listáján is szerepel. Érdemes követned legalább Youtube-n vagy Instagramon.
Mariano Di Vaio
A legismertebb Divatbloggerből, 6 millió követős Instagram influencer, emellett egy divatmárka és egy hajápolási termékeket forgalmazó cég tulajdonosa. Ha érdekel a divat és szeretnél belelátni egy jelentős divatipari szereplő mindennapjaiba, akkor mindenképpen érdemes követned Instagramon.
Karlie Kloss
A világ egyik legismertebb divatmodellje, aki szabadidejében programozni tanul és fiatal lányokat bátorít a kódolás elsajátítására a Kode with Klossy kezdeményezésével. Ha ez még nem lenne elég mostanában indult el egy Tv-s show-ja a Movie Night With Karlie Kloss.
Amanda Cerny
A Vine másik csillaga az Instagramon is felépített egy nagyon erős 20 milliós követőtábort. Emellett a Youtube-n illetve még sok más közösségi platformon is terjeszkedik. A megszokott rövid humoros videók mellett vlogokat is készít.
Christian Guzman
Fitness vállalkozó és influencer a Youtube-n kezdte 2012-ben rövid videókkal edzésről, étkezésről… később a csatorna átalakult és sokkal inkább vloggerré változott. Van egy saját edzőterme egy ismert fitness ruházati márkája (Alphalete) és egy ígéretes energiaital márkája (UpEnergy) ezekről folyamatosan kommunikál a vlogján és a Közösségi média felületein.
Anllela Sagra
Fitness influencer közel 10 millió Instagram követővel. Divatmodellként kezdte majd beleszeretett a fitnessbe és váltott. Jó döntésnek bizonyult. Ha inspirációt keresel az edzéshez akkor az ő csatornáin meg fogod találni.
Josh Cartu
A kanadai miliomos pár éve Budapestre, a belváros szívébe tette át a székhelyét, bár az év nagy részét utazással tölti. Talán már láttad is Budapest utcáin a szuperritka LaFerrari Apertájában. Josh egyébként lelkes Ferrari gyűjtő, vállalkozó, valamint befektető. Érdemes követni Instagramon.
Lele Pons
Listánk utolsó (vagy első?) tagja Eleonora Pons Maronese aki szintén a Vine-ról jött. Egy „őrült” 21 éves Venezuelai lány, aki vicces videókat gyárt Instagramra, Musicallyra, Youtubera és szinte az összes fiataloknak szóló platformra.